Godziny pracy pedagoga/psychologa szkolnego

 I półrocze roku szkolnego 2018/2019

Poniedziałek

8.00 –  8.45       ind. zajęcia korekcyjno-kompensacyjne kl. VII

8.45 -   9.45      dyżur pedagoga  - opieka nad ucz kl. V

 9.45 -   10.45    dyżur pedagoga  - opieka nad ucz kl. II

10.45 -   11.45    dyżur pedagoga  - opieka nad ucz kl. VIII

11.45 -  12.45   dyżur psychologa                 

12.45 -  13.30   zajęcia korekcyjno-kompensacyjne kl. II     

13.30 -  14.15   zajęcia rozwijające kreatywność kl. I-II

Wtorek

9.45- 10.45        dyżur psychologa

10.45- 12.45       dyżur pedagoga

12.45 -   13.30     zajęcia korekcyjno-kompensacyjne kl. V

13.30 14.30       dyżur psychologa

Środa

9.30  -   10.30     dyżur pedagoga

10.30 - 11.30     dyżur pedagoga - opieka nad ucz kl. V

11.30   12.45    dyżur psychologa

12.45  13.30     ind. zajęcia korekcyjno-kompensacyjne kl. II

Czwartek

8.55 – 9.40        ind zajęcia korekcyjno-kompensacyjne  kl. V

9.40  -  10.25        zajęcia profilaktyczne w przedszkolu w gr młodszej

10.25 - 11.30     dyżur psychologa- opieka nad ucz. kl. VIII

11.30 – 13.30    dyżur psychologa

Piątek

9.50 - 11.40      dyżur psychologa

11.40 - 12.25      ind  zajęcia korekcyjno-kompensacyjne kl. III

12.25-  12.45    dyżur psychologa

12.45 - 13.30    zajęcia korekcyjno-kompensacyjne kl. I

13.30 - 14.15   zajęcia korekcyjno-kompensacyjne kl. IV   

link:  http://www.psp28.opole.pl/index.php/czytam-spiewam-tancze 

Czytaj więcej...

Pedagog/psycholog szkolny poleca lekturę kilku pozytywnych słów zaczerpniętych z zasobów internetowych na temat promocji zdrowia psychicznego.

„Ten, kto chce pozostać w dobrym zdrowiu, powinien unikać smutnych nastrojów i zachowywać radosny umysł."

 Leonardo da Vinci

Zdrowie psychiczne to „pełny dobrostan fizyczny, psychiczny i społeczny człowieka", tak zdrowie psychiczne definiuje Światowa Organizacja Zdrowia (WHO). Warto zwrócić uwagę, że zdrowie psychiczne nie jest jednoznaczne z brakiem choroby psychicznej. W życiu każdego człowieka przychodzą trudniejsze momenty kiedy jest “ciężko na duchu”. Jest wiele czynników, które mogą wpływać na gorsze samopoczucie. Ważne jest, aby zwracać uwagę na m.in takie objawy jak obniżony nastrój, długotrwały smutek, zmęczenie, lęk. Są to nieuniknione stany, jednakże dobrze jest nie lekceważyć ich, gdyż utrzymujące się dłużej tego typu objawy mogą prowadzić do rozwinięcia się chorób psychicznych.

Jak zadbać o swoją kondycję psychiczną?

Osoby pozytywniej nastawione do świata są bardziej szczęśliwe.

            Nie jest to żadnym odkryciem, że czym więcej pozytywów dostrzega się w życiu, tym wydaje się ono lepsze. Jest to niezwykle ważne dla zachowania równowagi psychicznej i emocjonalnej. Zatem nawet jeśli masz beznadziejny dzień, wszystko się sypie, to spróbuj w tej sytuacji znaleźć choć jeden pozytywny aspekt.

 "Śmiech to zdrowie"

            Czy odwzajemniasz uśmiech innych osób, starasz się być miły dla innych, nawet nieznajomych? Czy idąc do domu masz czas aby zatrzymać się, powiedzieć “Dzień dobry!” uśmiechnąć się do kogoś, czy też pędzisz do domu ze wzrokiem wbitym w ziemię, nie zwracając na nic? Udowodniono naukowo, że śmiech wpływa pozytywnie na człowieka, między innymi przyspiesza proces zdrowienia, relaksuje. Na tym założeniu bazuje śmiechoterapia. Zatem UŚMIECHNIJ SIĘ. Spraw, aby osoby w twoim otoczeniu miały wiele powodów do radości, nie zawsze “bierz życie na serio” i czasem pośmiej się z siebie samego.

 Jedz zdrowo i ruszaj się

            Odpowiednia dieta i codzienna porcja ruchu mają ogromny wpływ na samopoczucie. Jeśli pracujesz w trybie stacjonarnym, dużo czasu spędzasz siedząc czy to w aucie, pracy, szkole, na uczelni, w domu, to ważne jest aby zachować równowagę, poprzez ruch. Wyjdź na spacer, zacznij biegać albo jeździć na rowerze. Nadmiar węglowodanów w diecie może powodować senność i problemy z koncentracją, pamiętaj o zrównoważonej diecie.

 Korzystaj ze światła słonecznego

            Na ile to jest tylko możliwe postaraj się aby do twojego mieszkania czy miejsca pracy wpadało jak najwięcej promieni słonecznych. Staraj się zajmować miejsce przy oknie. Przebywaj na słońcu jak najwięcej.

 Dbaj o przyjaźń i znajomości

 Kontakt z drugim człowiekiem nieraz ma uzdrawiającą moc. O ile lżej jest gdy ma się komu “wygadać”. Jak radośnie jest spędzić całe popołudnie w gronie najbliższych znajomych. Pamiętaj, że o relacje trzeba dbać, jeśli oczekujesz zainteresowania ze strony bliskich Twoimi sprawami, to przede wszystkim interesuj się tym co u nich się dzieje. Sam inicjuj spotkania, wyjścia. Chcesz z kimś porozmawiać? Zadzwoń, nie pisz sms czy wiadomości na portalu społecznościowym. Staraj się pamiętać o urodzinach i ważnych datach dla Twoich przyjaciół.

SZKOLNA STREFA RELAXU JUŻ OTWARTA

Motto: NO STRESS !!!

„Promujemy spokój i odprężenie, korzystając z mądrości ciała i umysłu.”

Czytaj więcej...

Początek strony

© 2010 - 2016 ZESPÓŁ SZKOLNO – PRZEDSZKOLNY NR 1